Overblog
Edit post Segui questo blog Administration + Create my blog

2012-11-23T12:16:00+01:00

Roma si amatorii strazii. Salutari din frac, fara cap.

Pubblicato da Camelia

Salutari din turistica si inimoasa Roma, unde majoritaea strainilor si nu numai, mizeaza pe actul de caritate al trecatorilor, autohtoni sau turisti din lumea intraga. E de-ajuns putina imaginatie si, fara prea multa osteneala, pusculita se umple cat ai clipi. Nici sudoarea si nici taxele nu par sa ii preocupe pe amatorii strazii. Sunt ca la ei acasa. Dezinvolti si amabili, nici pe departe jenati, intrandu-si in rolul cu pricina. Fie ca e vorba de a imita statui, pistolari, clowni, circari, instrumentisti, cantareti, dansatori, gladiatori, straini, dar si italieni, poti sa ii intalnesti prin piete, la colt de strada, in metrou, la semafor sau in fata locului de munca. Genul asta, oarecum curat si senin de a strange bani, pus in practica cu aparenta usurinta si fara nici o jena, parca e mai putin apasator, atat intrand in pielea celui ce se pune in joc, cat si a celui care isi ofera actul de caritate.  

Altfel stau lucrurile cand in fata ni se dezvaluie adevarata si cruda identitate, confruntandu-ne cu clasica scena a cersetorului in zdrente, a batranicii incovoiate, a unui menestrel orb sau a cate unui copil, imbracat ca vai de el si pazit de un caine, la fel de zdrenturos, sezut lat la picioarele-i desculte.

La Roma, insa, amatorii strazii sunt o realitate cotidiana, un fel de arta ad-hoc ce nu pare sa deranjeze, dimpotriva. Contribuie la delectarea turistilor si inveseleste strazile capitalei italiene, oferindu-i un continuu specatcol ce simti ca vibreaza si te face sa vibrezi.

Foto: Camelia Livia Gherghe

Largo dei Goldoni, langa Via del Corso, Piazza Spagna
2012-10-20-16.05.00.jpg
2012-10-20-16.05.27.jpg

Saluti da Roma, turistica e generosa, dove gli stranieri e non solo si affidano alla carità dei passanti, locali o turisti del mondo intero. Basta un po d'immaginazione, senza troppi problemi e il salvadanaio si riempie. Ne' il sudore e ne' le tasse non sembrano interessare gli amatori stradali. Si sontono come a casa. Rilassati e non imbarazzati, assumono il ruolo in questione. Che si tratti di imitare statue, banditi, clown, strumentisti, cantanti e ballerini, gladiatori, stranieri oppure italiani, si possono incontrare attraverso i mercati, agli angoli delle strade, in metropolitana, al semaforo o al luogo di lavoro. Così, puliti e sereni,  per raccogliere i loro fondi, si mettono in gioco  apparente con facilità e senza alcun imbarazzo, ed è meno opprimente, sia da parte di chi si mette in gioco, che da parte di chi offre la sua carità.

Diversamente stanno le cose quando davanti a noi si rivela la vera identità e crudele, la classica scena di un mendicante di stracci, una povera vecchietta, un menestrello cieco o di ogni bambino, sorvegliato da un cane piu' cencioso di lui, steso ai suoi piedi nudi. 

A Roma pero', amatori stradali sono una  realtà quotidiana, una sorta di arte ad-hoc che non sembra disturbare, ma al contrario. Contribuisce al godimento dei turisti e le strade della capitale italiana vibra continuamente e fa vibrare.

Leggi i commenti

Per essere informato degli ultimi articoli, iscriviti:
commenti

Girl Gift Template by Ipietoon - Ospitato da Overblog